English
version


 
Neka ovo bude vaša početna stranica.
Stavite ovu stranicu u Favorites.
Zdravlje na skijama
Šume, proplanci i planine uskoro će se zabijeljeti. Doći će sezona divnog i jednog od najzdravijih sportova – skijanja. Još malo pa će se iz podruma i tavana početi vaditi skije i zimska oprema i pomalo će početi opsada skijaških terena. I uistinu, skijanje je zimski sport koji izvanredno jača i tijelo i duh, u kojem gotovo svatko može uživati. Ne morate biti majstor u spustovima da osjetite blagodati boravka u prirodi zimi. I skijanje po ravnom, koje je u svijetu opet u modi, bit će od velike koristi vašem organizmu. Kretanje u planinskoj klimi s čistim i svježim zrakom povoljno će utjecati na rad srčanožilnog sustava. Svi organi u tijelu bolje su opskrbljeni krvlju, bolje funkcioniraju i manje obolijevaju. Opuštanje na blagom zimskom suncu i čistom zraku odmorit će i oporaviti naše prenapregnute nerve i podići opći tonus organizma.
Međutim, kad je skijanje u pitanju, ne srljajte kao muha bez glave. Nemojte dopustiti da vam te dvije daščice zagorče čitav zimski odmor i da umjesto divnih uspomena, kući ponesete potkožni izljev krvi. napuknuće mišića, uganuće zgloba ili čak prijelom kosti.
Eksperti kažu da su oni koji se skijaju samo dva ili tri puta godišnje isti kao i pravi početnici, to jest njihova vjerojatnost da se ozlijede pet puta je veća od vjerojatnosti jednog naprednog skijaša. Razlog tome je što povremeni skijaši nemaju vremena ili su previše lijeni da pripreme tijelo za zahtjev tog sporta. Mišići nogu i trbušne stijenke izvrgnuti su mnogo većim naporima nego sto je za njih uobičajeno.
U sklopu priprema je trčanje po ravnom terenu i šumi, kao i vježbe snage za sve veće mišićne grupe, ne zanemarujući pritom i ruke. Pravilo priprema odnosi se i na iskusne skijaše, a posebno na one koji se tijekom godine nedovoljno kreću. Pripremajući svoje tijelo barem šest tjedana prije izlaska na skijaški teren najbolje ćemo se zaštititi od ozljeda.
Kad ste već na licu mjesta, nemojte zaboraviti da prije samog spusta razgibavanjem zagrijete mišiće (to, uostalom, rade svi sportaši). Većina skijaša došla je do starta žičarom i pošteno se rashladila, a i mišići su se manje-više ukočili. Onda nije nikakvo čudo što su učestali padovi već u samom početku skijanja.

Zamor pogoduje padovima i ozljedama

Dr. Grossman s Instituta za sportsku medicinu u New Yorku kaže: “Subota je najčešći dan za ozljede, osobito poslije 13 sati. Ne samo da tada na spustovima ima najviše skijaša, nego je svatko poslije ručka manje-više umoran, a upravo zamor pogoduje padovima i ozljedama”. Prema tome, ako možemo, izbjegavajmo subotu, a ako ne možemo, onda se skijajmo u područjima gdje ima manje skijaša u jutarnjim satima i, kako kaže dr. Grossman, ostavimo skije čim se pojave prvi znaci umora.
Razumljivo je samo za sebe da oprema mora bili odgovarajuća te kako mora dobro pristajati uz nogu, jer i ona je često uzrok ozljeda. Kada ste početnik, bolje je da unajmite skije i obuću nego da kupujete novo. Skije bi trebale biti dugačke onoliko koliko ste vi visoki, ili nešto kraće. Sigurnosni vezovi moraju besprijekorno funkcionirati. Upotrebljavajte zaštitne naočale zbog blještavog odsjaja snježne površine, a i zaštitnu kremu za kožu, jer su moguće opekotine. Snijeg reflektira čak više svjetla nego pijesak na plaži.
Još nešto: skijajte se uvijek u društvu, jer u slučaju ozljede pomoć vam može biti odmah pružena.

Verzija za ispis Povratak na prethodnu stranicu